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Themen | 002/2023 (20.01.2023)
  • Managing in the Age of Outrage
    As societies become angrier, managers must condition themselves to respond sensitively.
  • Expand Your Pricing Paradigm
    Look to other industries for inspiration.
  • STOP TINKERING WITH AI
    It’s time to go all in.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 004/2023 (24.03.2023)
  • You Need Two Leadership Gears
    Know when to take charge and when to get out of the way.
  • The New-Collar Workforce
    There’s a huge, capable, and diverse talent pool out there that companies aren’t paying nearly enough attention to: workers without college degrees. It’s time for a skills-first approach to hiring and people management.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 006/2023 (24.05.2023)
  • The High Cost of Neglecting Low-Wage Workers
    Six mistakes that companies make—and how they can do better
  • The Obstacles to Creating Good Jobs
    And how courageous leaders are overcoming them
  • Radical Optionality
    A new era of competition requires a highly dynamic approach to strategy.
  • Analytics for Marketers
    When to rely on algorithms and when to trust your gut
  • A New Approach to Building Your Personal Brand
    How to communicate your value to the world
  • “You’ve Got to Set Your People Up to Succeed”
    An interview with Tim Simmons, chief product officer of Sam’s Club
Themen | 008/2023 (14.07.2023)
  • Accounting for Carbon Offsets
    Robust reporting principles to improve today’s carbon-trading markets
  • What Smart Companies Know About Integrating AI
    Jim Peterson, Mercury’s CEO and a finance veteran, knew from the outset that AI was crucial for creating the personalized customer journeys that would be at the heart of Mercury’s offering. So in 2021 the company began searching for an AI-driven engine that could give every customer the right nudge at the right time through the right channel and in the right sequence.
Inhaltsverzeichnis
Themen | 010/2023 (23.09.2023)
  • When Diversity Meets Feedback
    How to promote candor across cultural, gender, and generational divides
  • What Does “Stakeholder Capitalism” Mean to You?
    A guide to the four main types
  • We’re All Programmers Now
    With generative AI, anyone can code. Here’s how to help your enterprise embrace this change.
Inhaltsverzeichnis
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Porträt von Harvard Business Review

Am Puls der Ökonomie – innovative Unternehmenskonzepte erkennen, alles über Trends im Management erfahren. Die Harvard Business Review ist die renommierteste Fachzeitschrift für Managementthemen und das bereits seit 1922.

Welche Inhalte bietet die Harvard Business Review?

Harvard Business Review ist ein, wenn nicht das Ratgeber- und Informationsmagazin zu Wirtschafts- und Managementthemen. Führung, Organisation, Strategie, Planung die Themen im Magazin sind vielfältig und werden mit spannenden Reportagen vornehmlich Führungskräften nahegebracht. Zum Konzept der Zeitschrift gehört es auch, sich nicht an fiktiven Szenarien zu orientieren, Fallbeispiele und stichhaltige Analysen geben fundierte Orientierungshilfen und schaffen einen teils neuen Blick auf Themen wie Kommunikation, Marketing, der eigenen Produktivität im Beruf. Ebenso steht das Magazin mit seiner Berichterstattung für neuen Input zu effektiven Karriereplanung. Selbstmanagement und persönliche Weiterentwicklung als Führungskraft sind neben den großen Managementthemen die Schwerpunkte im Magazin.
Reportagen über innovative Ansätze zur Unternehmensführung, die Präsentation von neuen Trends im Management und die auch teilweise kritische Auseinandersetzung mit zukunftsweisenden Unternehmenskonzepten und deren Anwendbarkeit in der Praxis sind Herausforderungen, der sich die Harvard Business Review stellt. Mit den Themen auseinandergesetzt wird zumeist aus US-amerikanischer Sicht, handelt es sich doch bei dem Magazin um die US-Originalausgabe.

Wer sollte die Harvard Business Review lesen?

Die Harvard Business Review richtet sich an Führungskräfte, die sich selbst und ihre Unternehmen effektiver führen wollen. Das Magazin ist besonders für die qualifizierte und interessierte junge Wirtschaftselite interessant, die top-informiert nicht nur im deutschsprachigen Raum, sondern Management-Know-how aus Übersee zur Erweiterung des eigenen Backgrounds suchen.

Das Besondere an der Harvard Business Review

Ein echtes Schwergewicht unter den Managementmagazinen – die Harvard Business Review ist das Magazin für Führungskräfte. Hier kommen die profiliertesten Managementvordenker zu Wort und liefern umfassende Einblicke und Best Practices auf verständliche, lehrreiche und ebenso leicht anwendbare Art und Weise.

  • erscheint mit 6 Ausgaben im Jahr, alle zwei Monate
  • 340.000 verkaufte Exemplare (Alliance for Audited Media/Juni 2019)
  • Die großen Managementthemen in einem Magazin vereint.

Der Verlag hinter der Harvard Business Review

Was haben Barak Obama, Bill Gates und Mark Zuckerberg gemeinsam? Sie genossen alle ihr Studium an der renommierten Harvard Universität, der zu 100% der Harvard Business Publishing, der Verlag hinter der Harvard Business Review, gehört. 1994 als nicht-gewinnorientierte Organisation gegründet, zählt er mit seinen 12 international lizenzierten Ausgaben u. a. der deutschsprachigen Ausgabe Harvard Business Manager, Büchern sowie vielfältigen digitalen Inhalten zu den Top-Medienhäusern in puncto Wirtschaftsmagazinen.
450 Mitarbeiter, hauptsächlich in Boston aber auch in Büros in New York City, India und England schlagen eine Brücke zwischen wirtschaftswissenschaftlichem Ansatz und Unternehmenskultur. Die Website www.hbr.org gibt den Blick frei auf die spannenden Analysen des Verlags.

Alternativen zur Harvard Business Review

Die Harvard Business Review ist der Klassiker unter den Magazinen für Führungskräfte und entsprechend das Aushängeschild in der Kategorie der Management Zeitschriften. Die Rubrik ist reich an Alternativen und bietet neben internationalen Titel auch viele auf den deutschsprachigen Raum zugeschnittene Angebote. Profitieren Sie vom Magazin Harvard Business Manager, die deutschsprachige Ausgabe des Klassikers. Das Manager Magazin oder Capital sind ebenfalls sehr informative Wirtschaftsmagazine, die sich am Puls der Ökonomie bewegen. Mit Textilwirtschaft oder Hotelier finden sich in der Kategorie auch Zeitschriften, die spezielle Wirtschaftszweige fokussieren.

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In der aktuellen Ausgabe von Harvard Business Review

  • Should You Launch Products During a Recession?
    Countercyclical rollouts can be a smart tactic—but you need to keep several factors in mind.
  • “A Recession-Era Product Launch Is Like a Running Start”
    DAVID FIGLER is the executive vice president of product and brand management at Infinity Massage Chairs. Formerly a vice president at Brookstone and Sears, he specializes in retail merchandizing and product strategy. He recently spoke with HBR about the advantages and challenges of launching a product during a recession. Edited excerpts of the conversation follow.
  • People May Be More Trusting of AI When They Can’t See How It Works
    Georgetown University’s Timothy DeStefano and colleagues—Harvard’s Michael Menietti and Luca Vendraminelli and MIT’s Katherine Kellogg—analyzed the stocking decisions for 425 products of a U.S. luxury fashion retailer across 186 stores. Half the decisions were made after employees received recommendations from an easily understood algorithm, the other half after recommendations from one that couldn’t be deciphered. A comparison of the decisions showed that employees followed the guidance of the uninterpretable algorithm more often. The conclusion:
  • HOW WE DID IT
    The CEO of ADM on Expanding Its Focus from Commodities to Consumers
  • Analysis you can trust.
    Read the latest research-based thought leadership from Harvard Business Review Analytic Services. Access business intelligence and peer-group insight from the HBR Advisory Council global research panel and from subject matter experts on today’s most pressing management topics.
  • Helping an Employee in Distress
    Managers shouldn’t try to be therapists, but they should know the basics of mental-health first aid.
  • Free Your People from the Need for Social Approval
    A good manager makes sure employees don’t worry about what others think of them.
  • The Anxious Micromanager
    Why some leaders become too controlling and how they find the right balance
  • Reskilling IN THE Age of AI
    Five new paradigms for leaders—and employees
  • The New Era of Industrial Policy Is Here
    Are you prepared?
  • Create Stories That Change* Your Company’s Culture
    *Work with these six building blocks.
  • When Diversity Meets Feedback
    How to promote candor across cultural, gender, and generational divides
  • Alarm Bells in the Brain
    Giving feedback is tricky even before factoring in the complications that arise from diversity, as an experiment I did with more than 3,000 executives who were my students at INSEAD shows. In it I presented them with a simple multiple-choice problem.
  • We’re All Programmers Now
    With generative AI, anyone can code. Here’s how to help your enterprise embrace this change.
  • What Does “Stakeholder Capitalism” Mean to You?
    A guide to the four main types
  • Four Versions of Stakeholder Capitalism
    Proponents of stakeholderism take varying stances on the strength and basis of their commitment to nonshareholder stakeholders. The spectrum below explains those commitments, from weakest to strongest.
  • Defining Terms
    How the expressions used in this article shift meaning depending on the context.
  • A New Approach to Strategic Innovation
    A tool for connecting your projects with your goals
  • How AI Affects Our Sense of Self
    And why it matters for business
  • How to Shine When You’re Put on the Spot
    A guide to spontaneous communication
  • Structure in Action
    Here are four spontaneous speaking situations you might encounter, along with structures you can use for each. These aren’t the only ways to frame strong impromptu responses, but they provide a starting point.
  • Should Priya try to save Splendid, let it go, or find a third way?
    The experts respond.
  • Commerce After Covid
    Lessons from (mis)managing a crisis
  • Leading the Anxious Workforce
    This spotlight offers managers tools for helping employees—and themselves—address mental-health challenges, improve their emotional well-being, and build a more supportive organization. | page 37
  • Chris Paul
    Growing up, basketball star Chris Paul learned from family role models. In college he was mentored by a top coach, and at the start of his NBA career he soaked up lessons from league veterans. Now 38, Paul is the seasoned vet: A 12-time All-Star, he has played for multiple pro teams, was the president of the National Basketball Players Association for eight years, and is widely regarded as one of the best point guards of all time. His new book is Sixty-One: Life Lessons from Papa, On and Off the Court.