Sie können das Abonnement jederzeit kündigen. Soll es sofort enden, teilen wir den Verlagen die Kündigung unverzüglich mit. Wenn Ihre Kündigung nach dem Meldeschluss des Verlages für die nächste Ausgabe eintrifft (ca. 14 Tage vor Erscheinen), wird ggf. noch eine Ausgabe (bei wöchentlichem Erscheinen zwei Ausgaben) zugestellt und berechnet.
The BMW M5, Jaguar S-type R, Maserati Quattroporte and Mercedes-Benz E55 AMG dared to blur the boundaries between sports car and executive express
The magnificent Seven
First and last Austin babies meet, as Britain’s most important small car reaches its 100th birthday
OCEANS APART
Triumph and Datsun both released new six-cylinder sports cars with which to chase the Yankee dollar in 1969, but despite similar inspiration, their offerings were strikingly different
Inhaltsverzeichnis
Themen | 001/2023 (13.12.2022)
C&SC WORLD CUP
Eight countries have won the FIFA World Cup so far, but does success on the pitch equate to motoring prowess?
Fleet managers
The staff at McLaren’s futuristic HQ reveal their automotive passions, from everyday motors to exotica
One for the album
The Austin Atlantic is an increasingly rare beast these days, but this storied survivor is perhaps the finest example you’ll see
Inhaltsverzeichnis
Themen | 002/2023 (20.01.2023)
Smaller, but perfectly formed
Carving a path through Cheddar Gorge in the Ferrari 328, Lotus Esprit Turbo and Lamborghini Jalpa reveals the irresistible rationale behind these 1980s junior supercars
Tour d’élégance
Few vehicles can match the glamour of Paris, but the Bugatti Type 57 Atalante is the perfect partner to take in the French capital by night
Inhaltsverzeichnis
Konfigurieren Sie Ihr Magazin
Welche Variante soll Ihr Magazin haben?
Unsere Magazin-Varianten
Geschenkabos lassen sich ganz einfach an Freunde und Verwandte versenden. „Mein Abo“ ist für Sie gedacht. Unter „Themen in den Ausgaben“ können Sie einzelne Ausgaben sehen und kaufen.
CLASSIC & SPORTS CAR im Abo: Das englischsprachige Automagazin für Bastler
CLASSIC & SPORTS CAR bietet monatlich eine maßgebliche und unterhaltsame Berichterstattung über alle Arten von Oldtimern, Mainstream-Favoriten wie MGBs und Jaguar E-Typen Unikate, Prototypen und große Rennfahrer. CLASSIC & SPORTS CAR zählt zur meistverkauften und beliebtesten Auto Zeitschrift für klassische Modelle weltweit. Sämtliche Klassiker der Automobilbranche werden mithilfe von Bilderstrecken und Texten präsentiert. Hierbei kommen auch technische Daten und Tipps für alle Bastler nicht zu kurz.
Das Abonnement CLASSIC & SPORTS CAR für Auto-Liebhaber
Das monatlich erscheinende Magazin richtet sich an alle Fans klassischer Automobile. Die Mehrheit ist selbst im Besitz eines Oldtimers und nutzt die Bastlertipps für den Eigenbedarf. Darüber hinaus sind sie besonders an technischen Daten, die das eigene Know-how erweitern, interessiert.
Die Abo Angebote für CLASSIC & SPORTS CAR nach Ihrer Wahl
Sie finden für CLASSIC & SPORTS CAR das Jahresabo ohne Mindestbezugszeitraum und ein automatisch endendes Jahres-Geschenkabo, um dessen Kündigung Sie sich also nicht mehr kümmern müssen. Oft gibt es ein Probeabo mit einem Gratismonat. Fehlt Ihnen ein Angebot für einen kürzeren oder anderen Zeitraum, so sagen Sie es uns gern. Auch beim Rechnungszeitraum können wir Ihnen entgegenkommen.
Ich möchte zukünftig über neue Magazine, Trends, Gutscheine, Aktionen
und Angebote von Presseplus per E-Mail informiert werden. Diese
Einwilligung kann jederzeit auf Presseplus widerrufen werden.
In der aktuellen Ausgabe von Classic & Sports Car
THAT WAS THE YEAR THAT WAS
The C&SC team singles out the highs from a memorable year of classic motoring, and photographers pick their top pics
HEIDI MRAZ
Creativity and a passion for the car as art result in remarkable montages inspired by motoring stories
Smaller, but perfectly formed
Carving a path through Cheddar Gorge in the Ferrari 328, Lotus Esprit Turbo and Lamborghini Jalpa reveals the irresistible rationale behind these 1980s junior supercars
RAPID DISPATCH HATCH
Transplanting a Ferrari heart into a mundane hatchback body? All in a day’s work for Franco Sbarro
Tour d’élégance
Few vehicles can match the glamour of Paris, but the Bugatti Type 57 Atalante is the perfect partner to take in the French capital by night
‘Thousands lining the circuit began rooting for “Miss Bugatti” as the gap between Junek and Campari narrowed’
One of the first women to win a top-level motor race is today little more than a footnote in history. Step forward Czech motorsport pioneer Elisabeth Junek
A LIFE OF SERVICE
The restoration of AEC Regent 486 is a decades-long story of survival and, at times, near-despair. You wait ages for a bus… and this time it was worth it
TAX BRAKE
The shooting brake’s conception as a tax dodge belied its role as practical transport in an austere era, exemplified by Austin’s A70 Hereford Countryman
The British woodie
Although they are most associated with America, Britain has a rich history of timber-clad classics, from Rolls-Royce to Morris and Austin
HISTORY AT THE HOME OF RACING
It’s been a long time coming, but the Silverstone Interactive Museum was well worth the wait
MEETING IN THE MIDDLE
BMC went up in the world with the opulent Vanden Plas 4 litre R, with Rolls-Royce power bringing it up against Jaguar’s everyman S-type 3.4
“Nobody knew anything about this film when we started. We just did it”
Back in 1975, British Leyland made a mad Mini advertisement in central Amsterdam with stunts that echoed The Italian Job. Nearly 50 years on, several of the key players involved recall how they pulled it off
PAUL GOMMI
This Californian former racer’s garage is a shrine to 1950s and ’60s memorabilia
BENTLEY FLYING SPUR
Traditional British saloon-car luxury meets the very latest powertrain technology