Edge (UK) Abo

Ausgabe 011/2025
Aktuelle Ausgabe

RALLY POINT
Making BATTLEFIELD 6, EA is shifting the rules of engagement, putting players closer to the frontlines. Why EA is razing Battlefield to its foundations in order to build something new

SECOND LIFE
Remakes and remasters may seem like easy money, but just how difficult is it to get it right? How do developers reinterpret classics from the past without stripping away their magic?

In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

Ausgabe 010/2025

STAYING ALIVE
Survival games are more popular than ever, but is one of the decade’s most influential genres more endangered than it seems?

RETRO FUTURISM
How Obsidian Entertainment is studying its past to chart a future among the stars. We find a studio driven by a desire to actualise dreams forged during teenage D&D sessions.

In Ausgabe 010/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 009/2025

MULTIFORMAT+PC

ALL ROADS LEAD TO ROAM
Are open-world games one genre or many? And where are they headed?

In Ausgabe 009/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 008/2025

A NEW PEAK
Following on form the wide success of Unitiled Goose Game, House House returns with a multiplayer open world unlike any other

COLLECTED WORKS SAM LAKE
Talking parallel dimensions with the would-be novelist whole accidentally became the public face of Remedy

In Ausgabe 008/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 007/2025

PRECIOUS CARGO
Exploring Hideo Kojima’s new perspective as he prepares delivery of the sequel to Death Stranding

FURY’S ROAD
When Raw Fury was founded in Stockholm a decade ago, it was as an “un-publisher”. It would “treat people like people”, would be “for happiness over profit”, and would respect videogames as “art”, granting them the same status as other, more established media. This particular approach, it said, would tip the balance more in favour of developers, allowing them to “find success, be happy, and stay independent”.

In Ausgabe 007/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 006/2025


In Ausgabe 006/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 005/2025


In Ausgabe 005/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 004/2025


In Ausgabe 004/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 003/2025


In Ausgabe 003/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 002/2025


In Ausgabe 002/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 001/2025


In Ausgabe 001/2025 von Edge (UK)

Ausgabe 012/2024


In Ausgabe 012/2024 von Edge (UK)

Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.

Edge (UK) Abo

Abonnement
Einzelhefte

Wählen Sie Ihr Abo

Wann soll geliefert werden?

Wohin soll geliefert werden?
Sie möchten ein einzelnes Heft bestellen?
Wählen Sie Ihre
digitale Ausgabe
Sie möchten ein Abo abschließen?
Ausgabe
011/2025
Aktuelle Ausgabe

RALLY POINT
Making BATTLEFIELD 6, EA is shifting the rules of engagement, putting players closer to the frontlines. Why EA is razing Battlefield to its foundations in order to build something new

SECOND LIFE
Remakes and remasters may seem like easy money, but just how difficult is it to get it right? How do developers reinterpret classics from the past without stripping away their magic?

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
010/2025

STAYING ALIVE
Survival games are more popular than ever, but is one of the decade’s most influential genres more endangered than it seems?

RETRO FUTURISM
How Obsidian Entertainment is studying its past to chart a future among the stars. We find a studio driven by a desire to actualise dreams forged during teenage D&D sessions.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
009/2025

MULTIFORMAT+PC

ALL ROADS LEAD TO ROAM
Are open-world games one genre or many? And where are they headed?

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
008/2025

A NEW PEAK
Following on form the wide success of Unitiled Goose Game, House House returns with a multiplayer open world unlike any other

COLLECTED WORKS SAM LAKE
Talking parallel dimensions with the would-be novelist whole accidentally became the public face of Remedy

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
007/2025

PRECIOUS CARGO
Exploring Hideo Kojima’s new perspective as he prepares delivery of the sequel to Death Stranding

FURY’S ROAD
When Raw Fury was founded in Stockholm a decade ago, it was as an “un-publisher”. It would “treat people like people”, would be “for happiness over profit”, and would respect videogames as “art”, granting them the same status as other, more established media. This particular approach, it said, would tip the balance more in favour of developers, allowing them to “find success, be happy, and stay independent”.

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
006/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
005/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
004/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
003/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
002/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
001/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
012/2024


Inhaltsverzeichnis

Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.
Leserbewertungen
Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv Icon Stern aktiv

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

1 Jahr Freude schenken!
Bei einer Auswahl von über 1.800 Magazinen finden Sie das richtige Geschenk für jeden.
Newsletter abonnieren
Jede Woche Informationen zu Magazinen, Trends, Gutscheinen, Aktionen und Angeboten von Presseplus. Alles direkt in Ihrem Posteingang.
Newsletter Bild

In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • Not safe for videogames
    Pressured by payment processors, games and their creators still struggle with adult material. Why are payment processors forcing censorship on games?
  • Cracking the code
    How experimental-game specialist Alex Johansson is bringing telegraphy to the masses with MORSE
  • NINJA GAIDEN 4
    The ultimate meeting of precision and style
  • INDUSTRIA 2
    Turning a minor FPS hit into a survival-horror sequel
  • RALLY POINT
    Making BATTLEFIELD 6, EA is shifting the rules of engagement, putting players closer to the frontlines. Why EA is razing Battlefield to its foundations in order to build something new
  • HERE COMES A NEW CHALLENGER
    Does Riot have what it takes to shake up the fighting gamescene with 2XKO? At Evo in Las Vegas, 2XKO aims to show what Riot´s strategy layer can bring to the fighting game scene.
  • SECOND LIFE
    Remakes and remasters may seem like easy money, but just how difficult is it to get it right? How do developers reinterpret classics from the past without stripping away their magic?
  • EXPELLED!
    Inkle’s Overboard prequel offered ingenious innovations – but got a raw deal at launch. After the succes of OVERBOARD, Inkle went back to school to create EXPELLED. Was it a difficult lesson?
  • STRANGE SCAFFOLD
    Strange Scaffold: living up to the first part of its name, and strong enough to merit the second. How to embrace the weird while keeping the culture and games focused on people
  • It Came From The Desert
    Battling time- along with a colony of giant radioactive ants- in IT CAME FROM THE DESERT. Cinemaware’s B-movie homage pushed the vision of interactive cinema to new heights
Newsletter
Kontakt