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Ausgabe 001/2025
Aktuelle Ausgabe

OUT OF THE SHADOWS
Co-development is now a huge part of triple-A game production. Can it provide safe harbour at a turbulent time for the industry?

MUTATION NATION
A warped world awaits in Tarsier Studios’ latest horror. At least this time you can bring a friend

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 012/2024

ESCAPE VELOCITY
How the creators of Journey To The Savage Planet emerged from Stadia’s rubble to start again

LENS FLAIR
How developers are reinventing their worlds through the eye of a camera

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 011/2024

RAIDERS OF THE ARCHIVE
Wolfenstein-style shootouts are just a small part of the picture in MachineGames’ maximalist Indy game

OUTBACK TO LIFE
Inside the Australian videogame industry´s mission to rebuilt itself, driven by a new wave of indies

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 010/2024

LITTLE HORRORS
How Blumhouse Games is aiming to shake up an entire genre, with small budgets and a broad slate

BEHIND THE CURTAIN
BioWare’s first true RPG in an age is as streamlined and pacy as a dragon in flight

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 009/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 008/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe 007/2024


Ausgabe 006/2024


Ausgabe 005/2024


Ausgabe 004/2024


Ausgabe 003/2024


Porträt von Edge (UK)

Das Edge-Magazin ist der führende Name im Spiele-Journalismus und wird jedem echten Fan von plattformübergreifenden Spielen bekannt sein. Das Wunderbare an Edge ist, dass es im Gegensatz zu so gut wie jedem anderen Spielemagazin da draußen nicht an eine bestimmte Plattform gebunden ist, die PC-, PS3 Xbox360-, Wii-, PSVita-, DS- und sogar iOS-Spiele umfasst. Edge ist ein Mekka für Spielejournalisten, mit Beiträgen von führenden Autoren aller Formate, und enthält bekanntermaßen fachkundige und ehrliche Rezensionen, alle aktuellen Nachrichten, faszinierende Einsichten und Ansichten aus der Spieleindustrie und Features über die Natur des Spielens als Ganzes. Edge ist wunderschön gestaltet und produziert und ein Muss für jeden Gamer. Ein beständiger Lieferant von feinen Covern, obendrein.

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Leserbewertungen

Die EDGE ist für mich eine der interessantesten Zeitschriften im Videogames Bereich - und auch die einzige, bei der es Sinn macht, sie auf Papier zu abonnieren. Das ambitionierte Layout, die gut recherchierten Hintergrundartikel, etwa zur Entwicklungsgeschichte einzelner Titel - und die unkonventionelle aber faire Weise, Spiele zu rezensieren macht die Edge zu einem besonderen Paket.

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In der aktuellen Ausgabe von Edge (UK)

  • Fatal error
    The videogame industry is broken. How to fix it?
  • CRT-URE COMFORTS
    Toby Dixon unleashes the beast within
  • Soundbytes
    Game commentary in snack-sized mouthfuls
  • THIS MONTH ON EDGE
    Some of the other things on our minds when we weren’t doing everything else
  • Dialogue
    Send your views, using ‘Dialogue’ as the subject line, to edge@futurenet.com. Our letter of the month wins an exclusive Edge T-shirt
  • Trigger Happy
    Shoot first, ask questions later
  • Narrative Engine
    Write it like you stole it
  • The Outer Limits
    Journeys to the farthest reaches of interactive entertainment
  • DEEPEST FEAR
    There must be something in the water
  • WHEEL WORLD
    Demons, bikes and Italo-disco collide in this open-world adventure
  • LONELY MOUNTAINS: SNOW RIDERS
    Go down and take everybody with you
  • INTO THE MAW
    A team-building exercise of interstellar proportions
  • KEEP DRIVING
    The really real driving simulator
  • MYTHMATCH
    Building a community, three at a time
  • OF ICE AND FIRE
    Meet the industry veterans bringing systemic chaos to the RPG formula, one frozen dragon at a time
  • Q+A
    DEREK YU, JON PERRY, EIRIK SUHRKE, TYRIQ PLUMMER
  • RISE OF THE ROBOT
    How a small team inside SIE Japan made the game of the year
  • PACIFIC DRIVE
    How late-night drives and memorable breakdowns informed the year’s most distinctive survival game
  • RED CANDLE GAMES
    How to navigate huge change, from TV adaptations to angering a superpower
  • PLAY
    REVIEWS. PERSPECTIVES. INTERVIEWS. AND SOME NUMBERS
  • Post Script
    Can’t beat the real thing
  • Post Script
    Does STALKER’s canon hold its own?
  • Bowser’s Fury
    It’s the first open-world Mario game, so why does it all feel so comforting and familiar?
  • THE LONG GAME
    A progress report on the games we just can’t quit
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