Octane UK Abo

Ausgabe 008/2025
Aktuelle Ausgabe

TREASURES
Some of the world’s rarest and most valuable cars have been uncovered in the unlikeliest places over the years. These are the greatest barn-finds

ORANGE ZEST
This homologation special has been restored for a new life on the road in the Philippines, yet the compromises have been few, as James Elliott discovers

In der aktuellen Ausgabe von Octane UK

Ausgabe 007/2025

SUSPENSION OF DISBELIEF
It’s 70 years since Citroën’s long-awaited ‘Voiture à Grande Diffusion’ debuted an innovative suspension system – setting a standard for the three generations that followed

OUT OF THE SHADOWS
As the Ferrari F50 hits a significant anniversary, James Elliott pits the Fanny Mendelssohn of motoring against its Felix

In Ausgabe 007/2025 von Octane UK

Ausgabe 006/2025

WHEN THE GODS ARE SMILING
Heaven is a winding Greek road and a collection of RS Porsches, as Robert Coucher finds out

WHEN THE GODS ARE SMILING
Heaven is a winding Greek road and a collection of RS Porsches, as Robert Coucher finds out

In Ausgabe 006/2025 von Octane UK

Ausgabe 005/2025

AIR WATER VERSUS
Never has a method of engine cooling been so divisive as in the world of the Porsche 911. But is there any contest? Octane pits one type against the other

The pursuit of perfection
Bugatti typified the car as artform, and never more consummately than with the Type 35. Richard Heseltine celebrates a milestone from a century ago

In Ausgabe 005/2025 von Octane UK

Ausgabe 004/2025


In Ausgabe 004/2025 von Octane UK

Ausgabe 003/2025


In Ausgabe 003/2025 von Octane UK

Ausgabe 002/2025


In Ausgabe 002/2025 von Octane UK

Ausgabe 001/2025


In Ausgabe 001/2025 von Octane UK

Ausgabe 012/2024


In Ausgabe 012/2024 von Octane UK

Ausgabe 011/2024


In Ausgabe 011/2024 von Octane UK

Ausgabe 010/2024


In Ausgabe 010/2024 von Octane UK

Porträt von Octane UK

Schnelle britische Oldtimer: Octane UK im Abo

Octane Classic & Performance Cars beschäftigt sich mit den Klassikern der Automobilgeschichte, von Jaguar über Morgan bis Bugatti und mit besonderer Vorliebe mit denen, die ganz schnell fahren. Jede Ausgabe bringt spannende Interviews mit heutigen Oldtimer-Fahrern und leidenschaftlichen Sammlern, Artikeln über heutige Autodesigns mit Vintage-Touch und für den praktischen Aspekt gibt es auch einen Automarkt.
Importzeitschrift in englischer Sprache.

Die Abo Angebote für Octane UK nach Ihrer Wahl

Sie finden für Octane UK das Jahresabo ohne Mindestbezugszeitraum und ein automatisch endendes Jahres-Geschenkabo, um dessen Kündigung Sie sich also nicht mehr kümmern müssen. Fehlt Ihnen ein Angebot für einen kürzeren oder anderen Zeitraum, so sagen Sie es uns gern. Auch beim Rechnungszeitraum können wir Ihnen entgegenkommen.

Octane UK Abo

Abonnement
Einzelhefte

Wählen Sie Ihr Abo

Wann soll geliefert werden?

Wohin soll geliefert werden?
Sie möchten ein einzelnes Heft bestellen?
Wählen Sie Ihre
digitale Ausgabe
Sie möchten ein Abo abschließen?
Ausgabe
008/2025
Aktuelle Ausgabe

TREASURES
Some of the world’s rarest and most valuable cars have been uncovered in the unlikeliest places over the years. These are the greatest barn-finds

ORANGE ZEST
This homologation special has been restored for a new life on the road in the Philippines, yet the compromises have been few, as James Elliott discovers

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
007/2025

SUSPENSION OF DISBELIEF
It’s 70 years since Citroën’s long-awaited ‘Voiture à Grande Diffusion’ debuted an innovative suspension system – setting a standard for the three generations that followed

OUT OF THE SHADOWS
As the Ferrari F50 hits a significant anniversary, James Elliott pits the Fanny Mendelssohn of motoring against its Felix

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
006/2025

WHEN THE GODS ARE SMILING
Heaven is a winding Greek road and a collection of RS Porsches, as Robert Coucher finds out

WHEN THE GODS ARE SMILING
Heaven is a winding Greek road and a collection of RS Porsches, as Robert Coucher finds out

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
005/2025

AIR WATER VERSUS
Never has a method of engine cooling been so divisive as in the world of the Porsche 911. But is there any contest? Octane pits one type against the other

The pursuit of perfection
Bugatti typified the car as artform, and never more consummately than with the Type 35. Richard Heseltine celebrates a milestone from a century ago

Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
004/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
003/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
002/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
001/2025


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
012/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
011/2024


Inhaltsverzeichnis
Ausgabe
010/2024


Inhaltsverzeichnis

Porträt von Octane UK

Schnelle britische Oldtimer: Octane UK im Abo

Octane Classic & Performance Cars beschäftigt sich mit den Klassikern der Automobilgeschichte, von Jaguar über Morgan bis Bugatti und mit besonderer Vorliebe mit denen, die ganz schnell fahren. Jede Ausgabe bringt spannende Interviews mit heutigen Oldtimer-Fahrern und leidenschaftlichen Sammlern, Artikeln über heutige Autodesigns mit Vintage-Touch und für den praktischen Aspekt gibt es auch einen Automarkt.
Importzeitschrift in englischer Sprache.

Die Abo Angebote für Octane UK nach Ihrer Wahl

Sie finden für Octane UK das Jahresabo ohne Mindestbezugszeitraum und ein automatisch endendes Jahres-Geschenkabo, um dessen Kündigung Sie sich also nicht mehr kümmern müssen. Fehlt Ihnen ein Angebot für einen kürzeren oder anderen Zeitraum, so sagen Sie es uns gern. Auch beim Rechnungszeitraum können wir Ihnen entgegenkommen.
Leserbewertungen
1 Jahr Freude schenken!
Bei einer Auswahl von über 1.800 Magazinen finden Sie das richtige Geschenk für jeden.
Newsletter abonnieren
Jede Woche Informationen zu Magazinen, Trends, Gutscheinen, Aktionen und Angeboten von Presseplus. Alles direkt in Ihrem Posteingang.
Newsletter Bild

In der aktuellen Ausgabe von Octane UK

  • Ignition
    EVENTS + NEWS + OPINION
  • BOOK NOW!
    Secure your place; make travel plans
  • Comebacks and collapses: what on Earth is going on with UK car-makers?
    After a flurry of eyebrow-raising announcements and disturbing rumours of major closures and job losses in the UK, it’s time to find out what’s really going on with long-dead Marcos and Jensen, as well as Lotus, Morgan, McLaren et al
  • Salon Privé’s garden of delights
    20th anniversary party promises top cars and much more over five days
  • The Collector Jay Leno
    Revealing the peculiarities of The British Experience
  • The Legend Derek Bell
    Living a charmed life among charming people
  • The Aesthete Stephen Bayley
    An uncomfortable truth: beauty has died
  • The Driver Robert Coucher
    The appeal and otherwise of driving American cars – outside the US
  • Gordon Murray
    We celebrate the 60-year career of Professor Gordon Murray over the next 30 pages; these exclusive tributes from true legends of motoring show why he’s worth it
  • DON’T LOOK BACK
    Pondering 60 years of cars, music, design and ambition with the king of lightweight, Gordon Murray
  • Gordon Murray’s Pretty Little Things
    The cars that enchant this re-inventor of hypercars are smaller, lighter and daintier than you might expect
  • The pursuit of perfection
    ‘Uncompromising’ perhaps best describes Gordon Murray’s approach to engineering the epochal McLaren F1. Here’s why…
  • SECOND TO NONE
    John Mayhead on why the F1 is the world’s most collectable car
  • SPECIAL SERVICE
    The F1 you see here has been restored by MSO Heritage – and may well be better than new
  • Beyond Perfection
    Murray returned to improve on the McLaren F1 with his own GMA T.50 – and a little insight from three-time Indy 500 winner Dario Franchitti
  • Only fans
    Murray’s glorious Brabham BT46B ‘fan car’ proved that, if being a little bit naughty was wrong, he didn’t want to be right
  • All his own work
    From city-cars to supercars via Grand Prix racers and a mini-truck, Gordon Murray has applied the same depth of thought to every vehicle he’s designed
  • All roads lead to Rome
    Octane joins Mercedes-Benz and the son of Stirling Moss for a special 70th anniversary celebration of Moss and Jenks’ historic Mille Miglia victory
  • TORPEDOED!
    This stunning car was known for advanced engineering and controversy that sank the company – but the Tucker should have been a surefire style icon, as Stephen Bayley uncovers
  • KING OF 308S
    German tuner Willy König found his Ferrari 308 a little underwhelming, so he doubled its power and created a 1980s icon
  • THIS GIRL CAN
    An altruistic dream and a display of incredible fortitude saw this eight-year-old and her pedal car set a new Goodwood lap record
  • SUPER CHARGER
    One man’s passion project for the past 45 years, this Frazer Nash SS is now a highly competitive racer in historic events
  • Location, location, location
    2004 BMW Z4 3.0i
  • OCTANE’S FLEET
    These are the cars – and ’bikes – run by Octane’s staff and contributors
  • Shopping trip
    1927 Ford Model T
  • Raleigh school
    1983 Ti Raleigh Professional
  • Rat Rod gets rattier
    1937 Studebaker Dictator
  • The only classic you’ll ever need
    1969 Alfa Romeo 1750 GTV
  • Convenience shopping
    2005 BMW 330Ci
  • Flying high
    2025 Aston Martin Vanquish Volante
  • Dick Teague
    This stylist got off to a shaky start before discovering the magic of platform sharing
  • Trolleybuses
    More versatile than what came before, cleaner than what came next
  • A watch fit for a hero
    The price you paid for an IWC MkXI navigators’ watch was to lay your life on the line
  • IWC MkXI navigators’ watch
    The definitive watch of its type, as current values attest
  • £2.6m Ferrari 275 GTB/4 tops flat season of European sales
    Online auction results dominate in a quiet month for live sales – has the tide turned?
  • Is modified the new original?
    Traditionally, upgraded classics were less desirable – today the data suggests otherwise
  • Preserved prototype
    Broad Arrow, Monterey, USA 13-14 August
  • The ultimate Competizione
    Gooding & Co, Pebble Beach 15 Aug
  • Lamborghini Diablo
    When it comes to classic Lamborghinis, a younger generation is leading the charge
  • 2002 TVR Tuscan S 4.0 Targa
    £43,000 from Str8six, Oxfordshire, UK
  • Saab 99 Turbo
    It might not have invented it, but Saab proved that turbocharging was the way forward
  • Alban Lerailler
    A young French car designer with a sideline in automotive art
Newsletter
Kontakt