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142/2021 (25.08.2021)
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143/2021 (03.12.2021)
Inhaltsverzeichnis
145/2022 (02.03.2022)
Inhaltsverzeichnis
146/2022 (06.05.2022)
Inhaltsverzeichnis
Themen | 147/2022 (06.07.2022)
  • WORK ac WHAT I’VE LEARNED
    Beirut-born Amale Andraos and American Dan Wood believe buildings and architecture are ripe for reinvention. Originally inspired by innovations in the food space – the slow food movement, city farming and aquaponics, for example – the founders of New York City-based practice WORKac aim to create architecture that truly connects people and nature while straddling reality and utopia.
  • INFLUENCER
    Krista Kim, contemporary artist and self-described explorer of the digital consciousness, discusses how creatives can harness the power of the NFT, what virtual instruments can mean for human wellbeing and why the metaverse should be co-created, not conquered.
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Porträt von Frame

Die Zeitschrift Frame erscheint in englischer Sprache und stammt aus der niederländischen Metropole Amsterdam. Das Magazin widmet sich zweimonatlich der Architektur und wurde 1997 ins Leben gerufen.

Welche Inhalte bietet Frame ?

Das Konzept der Zeitschrift Frame basiert auf vier Themenbereichen. Diese sind „Visions“, „Stills“, „Features“ und „Goods“. Ins Deutsche übersetzt bedeutet dies, dass sowohl unrealisierte als auch vollendete Projekte gezeigt werden aber auch Architekten und Designer Porträts erhalten und über neue Produkte und Materialien geschrieben wird. Die besonders hochwertige Gestaltung des Magazins hat in der Vergangenheit dazu geführt, dass Preise des Art Directors Clubs (ADC) als auch der Society of Publication Designers (SPD) verliehen wurden. Selbstverständlich berichtet Frame immer auch aktuell über Messen und nimmt neben dem Häuserbau auch Themen aus dem Einrichtungsbereich ins Visier.

Wer sollte Frame lesen?

Frame wendet sich europaweit an Personen mit großem Interesse an Architektur, Design und Einrichtung. Die Leserschaft ist zu 55 Prozent weiblich und zu 61 Prozent jünger als 45 Jahre. Zudem stammen 71 Prozent aus den Berufsbereichen Architektur und Design. Die weltweit verkaufte Auflage wird vom Verlag mit 35.000 Exemplaren (Stand 2016) angegeben.

Das Besondere an Frame

Besonders an Frame ist die unkonventionelle und teilweise überaus farbenfrohe Aufmachung, die selbst im Bereich der Architekturzeitschriften ihresgleichen sucht.

  • existiert seit 1997
  • in englischer Sprache
  • hochwertige Aufmachung

Der Verlag hinter Frame

Das Magazin Frame erscheint bei den Frame Publishers Amsterdam und ist die einzige auf dem deutschen Markt erhältlich Zeitschrift des Unternehmens.

Alternativen zu Frame

Frame ist Mitglied der großen Familie der Architektur Zeitschriften. Zu den Alternativen zählt die Zeitschrift Häuser.

Leserbewertungen

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In der aktuellen Ausgabe von Frame

  • KYIV
    Ukrainian Aleksey Nilov shares what life is like under incessant attacks, how the de-occupied territories are reawakening, and what the design community is doing to help his country rebuild.
  • OSLO
    During a trip to the Norwegian capital, Tracey Ingram encounters a design scene stepping up to the sustainability plate.
  • INTRODUCING
    Benevento-born creative Sara Ricciardi, whose poetic and eclectic portfolio includes everything from products, performances and set designs to hospitality and retail interiors, believes homes should support the alternating screenplays of, and characters in, our lives.
  • WORK ac WHAT I’VE LEARNED
    Beirut-born Amale Andraos and American Dan Wood believe buildings and architecture are ripe for reinvention. Originally inspired by innovations in the food space – the slow food movement, city farming and aquaponics, for example – the founders of New York City-based practice WORKac aim to create architecture that truly connects people and nature while straddling reality and utopia.
  • INFLUENCER
    Krista Kim, contemporary artist and self-described explorer of the digital consciousness, discusses how creatives can harness the power of the NFT, what virtual instruments can mean for human wellbeing and why the metaverse should be co-created, not conquered.
  • THE COLOUR OUTSIDE LINES
    Anger, calm, happiness: colour evokes strong emotions. Choosing a palette can be challenging – yet very rewarding – for an interior designer. Intuition is often the best guide, but colour psychology can provide the logic and rationale behind certain choices.
  • translucent living
    In each issue we identify a key aesthetic trend evident in our archive of recent projects and challenge semiotics agency Axis Mundi to unpack its design codes. Here, we look at how a typology of domestic spaces gently recalibrates the shifting boundaries between inside and out.
  • Contextual hotels
    Abandoning glitz and glamour, a number of new hotels in China are connecting to their context in thoughtful – and at times, philosophical – ways, unearthing history for a modern audience and offering new perspectives on their neighbourhoods.
  • office ecosystems
    Companies are now prepared to go beyond the addition of a few plants to make truly biophilic workplaces – environments that behave like the living, breathing organisms they host.
  • Luxury street culture
    Driven by the new generation of luxury consumers – Gen Z and millennials – and skateboarding’s rise in popularity and press, the sport and its associated street culture has moved from back alley to high street.
  • 1 — FLUID FORMS
    Business centres, co-working desks and hireable meeting rooms are no longer enough; digital nomads desire hotel spaces as flexible and free as their lives have become.
  • 2 — PERSONALIZED SPACE
    Staying longer and searching for a home on the road, this rootless demographic is challenging designers to combine traditional hospitality space with co-living ideals.
  • WORK WANDERERS
    In the lead-up to each issue, we challenge emerging designers to respond to the Frame Lab theme with a forward-looking concept. The remote working revolution has caused a surge in digital nomadism and the expectations of this new generation of wandering workers are a far cry from those of the traditional business traveller. What new or upended hospitality typologies will be needed to serve this group? We asked three creative practices to share their ideas.
  • Market
    Classic models are revamped and reinvented, designers take a stand against overconsumption, furniture that shapes itself, and flexible seating for changing postures.
  • POSITIVELY NEGATIVE
    Minus is setting out to manufacture in a way that’s beneficial for humans and nature. The new company combines super-compact value chains with the circular product-as-a-service model – it hopes to have its first perfect value chain up and running in 2024. Designed by Oslo-based Jenkins&Uhnger, the degradable and repairable Minus Chair is a prototype towards what could be the world’s first carbon-negative furniture series – potentially with an accompanying algae-and-cellulose cushion.